Powerwalking på Bråt!

Idag tog ja och min farbror på oss regnställ och åkte ut till Gässlösa för och gå en lång promenad i skog och mark. Båda hade stegräknare på sig och båda dessa stannade på 8km, De va en riktigt uppfriskande runda känner mig pigg som sjutton fast tempot va snabbt när vi gick. När ja kom hem och tog av mig kläderna så va de bara och stoppa dem i tvättmaskinen och köra en tvätt, Den stanken va ingen hallondoft på precis hehe

Har fått i mig lite käk oxå i form av ½dl Råris, kyckling och en mkt god currysås till detta blev de lite gurka och tomat och dryck blev vatten i vanlig ordning. Nu blir de vila en stund sen ska ja dammsuga mitt rum hade ja tänkt och plocka bort rena kläder:)

Hörs och syns! Nedanför kommer Receptet på currysåsen för er som vill testa den=)
Ja gjorde såsen på vatten!

Ingredienser (6 portioner/st.)

3 msk smör
1 tsk curry
3 msk vetemjöl
4,5 dl vätska (mjölk, vatten eller grädde)
1 st buljongtärning höns

Gör så här

  1. Smält smöret och tillsätt curry, låt fräsa ihop en stund.
  2. Tillsätt mjölet och låt det fräsa ihop innan du häller på vätskan under omrörelse. Tillsätt buljongtärningen. Låt puttra några minuter (3-5)
  3. VÄTSKAN: Du kan koka såsen på enbart vatten, mjölk eller grädde. Du kan även ta lite av varje om du vill. De är goda på varsitt vis, fast visst är det lite lyxigare med grädde.
  4. Severa till kyckling, anka eller kalkon. Kokt potatis eller ris. Sallad.
  5. Man kan även tillsätta lite pressad apelsin eller apelsinjuice i såsen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback